Wybór sprzętu komputerowego do Call Center i Contact Center
1. Wydajność:
Sprzęt musi być wystarczająco wydajny, aby obsłużyć wszystkie wymagane narzędzia używane przez pracowników. Wydajność wpływa na płynne prowadzenie rozmów, obsługę wielu aplikacji jednocześnie oraz szybkie działanie systemów CRM.
2. Niezbędne złącza i porty:
Sprzęt powinien być wyposażony w odpowiednie złącza i porty. Absolutnym minimum są złącza 3x USB-A, HDMI, Ethernet. Wiele nowoczesnych laptopów i notebooków ma bardzo skromny zasób portów i jesteśmy zmuszeni do korzystania z różnego rodzaju przejściówek, a przejściówka to koszt i kolejny element do zepsucia się.
3. Ergonomia:
Komputery i urządzenia peryferyjne powinny być ergonomiczne, aby zapewnić pracownikom komfort podczas długotrwałego korzystania. Szczególną uwagę zwracam na dobór słuchawek, które są nieodłącznym elementem pracy konsultanta. Zawsze przeprowadzam ich testy trwające minimum 2 tygodnie „na produkcji” i zbieram opinię użytkowników.
4. Wytrzymałość – Crash testy lubię najbardziej!
Sprzęt używany w Call Center powinien być wytrzymały, aby sprostać wymaganiom intensywnego użytkowania przez cały dzień pracy. Najsłabszym ogniwem są zawiasy w laptopach i słuchawki, więc bez przeprowadzenia wewnętrznych „crash testów” możemy zainwestować w sprzęt, który sporą część swojej pracy spędzi w dziale IT.
5. Zużycie energii:
W przypadku naszej firmy, gdzie wykorzystuje się setki komputerów i monitorów, istotne jest, aby sprzęt był energooszczędny. To znacząco przyczynia się do obniżenia kosztów operacyjnych. My poszliśmy o krok dalej i na dachu naszej firmy pracuje 108 paneli fotowoltaicznych!
6. Planowanie długoterminowe:
Decydując się na zakup sprzętu planuję strategię na 2 lata do przodu. Sprzęt, który działa optymalnie teraz, może nie być wystarczający do płynnego działania na nowym systemie operacyjnym.
7. Koszty – czyli mam w sobie 2 wilki:
Oczywiście koszt jest jednym z najważniejszych czynników w procesie wyboru. Warto jednak pamiętać, że wybierając najtańszy sprzęt, możemy stracić na wydajności, jakości, co może ostatecznie podwyższyć koszty związane z utrzymaniem i obsługą sprzętu – a można do tematu podejść zdroworozsądkowo i wybrać najlepsze rozwiązanie w stosunku cena/jakość.